saker som jag mår bra utav

Alla har vi olika saker för oss som får oss att koppla av eller må bra. Jag har själv listat mina här:

Långa promenader.
Långa promenader, gärna i musik i öronen, eller en bra podd. Sen Kelly kom är det poddar som gäller på promenaderna för att jag ska kunna höra ifall att lilltösen vaknar. (Hon somnar nästan alltid när vi tar promenader) Att lyssna på en podd blir inte samma instängda känsla och konstanta ljud som det blir när man lyssnar på musik. Men långa promenader är verkligen något som får mig på bra humör och jag kan verkligen känna hur känslan av stress bara rinner av mig och tankarna blir klarare. 
Dock har det inte blivit allt för många promenader med Kelly när det varit alldeles för kallt ute och jag har ärligt talat dragit mig lite för att ta mig ut då det är ett jäkla pyssel eller rent ut sagt ett träningspass bara att komma utanför dörren med en liten den här årstiden. Men jag ska bättra mig! Både jag och Kelly mår bra utav att komma ut och få frisk luft.

Duscha.
Duschen har verkligen blivit en lyxig bästa kompis. Att ta en dusch är något som jag alltid tagit för givet och egentligen inte uppskattat. Och om sanningen ska fram så har jag nog tyckt att det varit lite jobbigt att duscha haha. Nu låter jag säkert äcklig.. Men ni vet den där känslan "Idag MÅSTE jag duscha" för att man väntat en dag för länge för att dum som man är inte duschade dagen innan när man borde ha gjort det. När man hunnit bli lite halvsnuskig och duschen plötsligt blivit ett måste. DÅ tycker jag det har varit jobbigt, men alltid skönt när man väl kommit in i duschen.
Nu kan man inte bara hoppa in i duschen när man vill längre. Det krävs planering! Ofta sker duscharna när Mange kommit hem från jobbet och Kelly är nymatad och nöjd. Självklart sker det en och annan dusch när jag är själv med lilla loppan också, ex när jag blivit nedkräkt, nedbajsad eller liknande. Men det är mer snabbduschar och då sitter Kelly i babysittern utanför så att jag ser henne hela tiden. Då brukar hon sitta och jollra för sig själv eller prata med mig genom glasrutan när jag duschar. Även fast hon alltid är nöjd medans jag står i duschen så känner inte jag mig lika tillfredställd utan mer stress över att bli klar så fort som möjligt. 
Så när M är hemma är helt underbart att duscha och jag behöver inte stressa. En stund att reflektera över livet. En stund för mig själv. Men framför allt, en stund att bli REN. 

Köra Bil.
Så länge jag inte har bråttom någonstans är även bilen en mirakelkur för att koppla av och få mig på gott humör. Vet inte om det är för att jag precis tagit körkort, men tycker verkligen att det är roligt att köra bil. Gör det gärna och ofta om inte vägunderlaget är alltför dåligt. Vill gärna inte ut och köra när det är ishalka när jag har Kelly med i bilen (vilket jag alltid har). 
I bilen kan jag gå in i mig själv och bara sitta och vråla med till högt dunkande musik. Mer än så krävs inte. LOVE IT.

Storhandla.
Att gå i matbutiker och storhandla, där snackar vi ett udda nöje jag har. Jag tycker verkligen om att ta mig tid i matbutiken och gå igenom alla hyllor. Har man tur kan man även hitta något nytt att pröva eller få inspiration till någon härlig maträtt att laga under veckan. Man ska dock aldrig handla på tom mage, för då kommer man alltid ut med mer än planerat och gärna onyttigt också. 

Men att ha en sovande bebis på sig, det slår verkligen det mesta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback