att underhålla en blogg

Hej alla mina underbara läsare! (hahaha jag är så rolig! Tror ärligt talat inte att det finns en enda kotte som läser min blogg eftersom att ingen tror att jag uppdaterar. Vilket jag iofs inte gör.) Ärligt talat så tänker jag nog på att försöka skriva minst ett blogginlägg varje dag, men när jag väl har tid för att knåpa ihop ett inlägg så är jag för trött eller har andra, viktigare saker att göra. Exempelvis städa, tvätta, bädda eller att faktiskt försöka få i mig något mer näringsrikt än bara mackor, fika eller chips.. Sen som dem flesta redan vet så är ju inte jag den snabbaste vilket betyder att det tar sin lilla stund att göra ett inlägg. Men det skulle verkligen vara kul att få igång någon slags rutin kring bloggandet utan att det skulle ta någon tid från Kelly, för hon är ju självklart prio ett. 
Kan faktiskt känna lite avundsjuka på alla dessa morsor som hinner blogga så mycket. Inte för att jag vill ha tusentals läsare eller så, snarare tvärtom - jag vill ju bara att dem som känner mig och min familj ska läsa min blogg. Men mer för själva grejen, jag tycker att det är ganska roligt att blogga. Man får skriva av sig om tankar och känslor som är hur roligt som helst att gå igenom längre fram i tiden. Det är då man verkligen kan se hur man förändras och från dag till dag läsa om vad man brydde sig om just då och hur man fick livet att gå runt. Småsaker som man annars glömmer helt enkelt. Men jag intalar mig ändå på något sätt att jag är mer närvarande än vad dessa blogg-morsor är med sina barn, eller att dem måste ha fått väldigt tråkiga barn som bara sover hela dagarna? Vad vet jag? Jag lägger i alla fall väldigt stor vikt vid att vara närvarande med Kelly när hon är vaken. Vilket är nästan hela dagarna. Hon sover väldigt lite under dagen och den lilla sömn hon lyckas sova när hon väl somnar på dagen är bara powernaps mellan 15-30 minuter. Jag älskar att hon är vaken och så himla med på dagarna, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte önskade att hon kunde sova ostört någon timme på dagen (det gör hon bara om jag håller i henne) bara någon gång ibland, så att jag skulle kunna fixa och dona lite och känna mig lite "fri" för en stund. Men hellre vaken på dagen för då sover hon så himla bra på natten. Allt i mellan 6-9 timmar per natt brukar hon sova. Så man kan verkligen säga att vi är bortskämda. Är tacksam för all tid jag får tillsammans med Kelly. Även de stunder när tålamodet tryter. Hon får mig att växa som person. Hon får mig att vilja vara en bättre människa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback