Nu måste vi Dra - Ken Ring

Hallå Huset.
Jag har precis gjort food-prep för kommande vecka. Vilket innebär att jag stått och lagat mat (pannbiffar närmare bestämt) i tre timmar. Låter kanske inte så jätteroligt och känns verkligen inte roligt när man står där heller, men när man väl är färdig och den nya veckan kommer så är man faktiskt jävligt nöjd att slippa ställa sig och laga mat efter jobbet. Det finns liksom redan färdigt och är bara att ta ut ur frysen. Simpelt! Borde göra food-prep mycket oftare men är alldeles för lat och Mange tycker att det är fruktansvärt tråkigt at äta samma mat flera dagar i rad. Men nu ska fokus ligga på mig och inte på honom, så nu ska jag göra det jag känner för. Vilket även är bra eftersom att det bidrar till att hålla kalorisnålare måltider. Win-win for moi.

Resten av dagen har bestått av en lugnare powerwalk till Märsta med Magnus där vi dödade 20 minuter i solariet i hopp om att bli bruna. Mange lyckades ganska bra, medans en annan giaf gjorde ett tappert försök... Suck. Sen gick vi förbi ICA - sätuna för att införskaffa oss lite ingredienser till kvällens middag. Så sammanfattningen av dagen har varit seg, men ändå skön. Jag har ändå gjort något hela tiden. Och nu är det paus i JVM-finalen mellan Sverige - Finland, så kanske återkommer senare om jag orkar.

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback