frustration & lyckorus

En grej jag inte kan förstå, är hur folk kan vara så jävla intresserade av saker, exempelvis: Nu är det vinter-OS, alltså, skidor, skridskor, snowboard, curling, you name it. All möjlig ointressant sport, som Mange absolut ALDRIG intresserar sig för annars, men bara för att det är OS så har han någon slags jävla patent på TV'n (som jag förövrigt betalat för). Jag gick t.o.m. upp tidigare än honom idag bara för att jag skulle få titta på det jag ville, vilket i stort sätt är allt förutom OS. Det lyckades jag med i ungefär 10 minuter innan han kom och förstörde. Blir så jävla frustrerad. Det är inte roligare bara för att det är OS. Skulle förstå om det var fotboll eller hockey som han faktiskt gillar alla 7 dagar i veckan, men inte när det är något som man skiter i 365 dagar om året tills det blir OS var fjärde år.. Suck!

Aja, nu byter jag ämne innan jag kokar upp.
Gårdagen var fantastiskt! Började med en powerwalk på 7 kilometer följt av det bästa lyckoruset/dampanfall och hemma-träningen på riktigt länge. Jag hade så mycket energi och var så sjukt glad att jag sprang runt i hela lägenheten, dansandes, hoppandes, skuttandes och skrikandes till högt dunkande musik. Det kändes som att jag var hög på något. Lyckorus - det är nog ett väldigt bra sätt att beskriva mitt sinnestillstånd. Det kändes som att jag svävade på moln.
Någon gång tar ju alla lyckorus slut, och när mitt tyvärr gjorde det så hoppade jag in i duschen, fixade mig och traskade vidare mot hallen för att stötta Real Rosers på hemmaplan mot Åkersberga. Vilket var en väldigt underhållande match och dem vann med hela 9-2. Sjukt bra slit och teamwork, riktigt roligt att se. Efter matchen så kom Millan, Malin, Mikaela, Tessi, Dennis, Hildur & Tyra hem till mamma och pappa (& Victor) där det bjöds på kaffe, färska frallor och jordens alla pålägg. Mumma!
Mätta & belåtna så fortsatte familjen Åkerström vidare hem till Millan & Malin för att titta på melodifestivalen. Och likadant gjorde även jag, Mange, mamma och pappa. Bara att vi åkte till Infra City för att gå på Väsbys Melodifestival För Utvecklingsstörda. Och vilka glädjespridare! Tror att alla skulle behöva ha någon med funktionshinder på något sätt i sitt liv, det är otroligt berikande. Anledningen till att vi gick på det här är för att vi var med och jobbade på den här Melodifestivalen när jag gick i trean på gymnasiet och det var precis lika roligt då som det var nu. Något jag skulle rekommendera till alla. Så såg alltså min lördag ut, jävligt bra rent ut sagt. Och inte nog med det så ska vi äta pulled pork ikväll, så ska kila förbi mamma nu och låna en "gryta med lock" som jag så typiskt nog inte har hemma själv. Känner att jag kan behöva ett lycka till då det blir första gången för mig att tillaga pulled pork. Tur att den ska stå i ugnen i 5 timmar, så att man inte kan misslyckas allt för mycket. Hoppas att ni har en bra söndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback